Auxerre, een dagje met een Gouden randje! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Auxerre, een dagje met een Gouden randje! - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Auxerre, een dagje met een Gouden randje!

Door: Marianne en Frits

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

30 Mei 2014 | Frankrijk, Troyes

Allereerst wil ik ff kwijt dat we alleen maar vriendelijke Fransen treffen. Gisteren reed er ineens een auto naast ons, raam helemaal open en hij wenste ons een hele goede reis!!
Iedereen is ook heel erg behulpzaam. Maar wat vandaag gebeurde, spant de kroon. Maar daarover straks meer.
Gisteravond kwamen we dus aan in een pelgrimsrefuge.
Vanmorgen konden we de keuken gebruiken voor ons ontbijt, boterhammen met cola, lekker! Je kunt je voorstellen dat we op die cola gingen als een speer!
We waren al vroeg weg, net over half 9. De stad waren we zo uit en de eerste 40 km hebben langs een kanaal Nivrenais gefietst, heel erg mooi en heel releax.
Onderweg ergens kwamen we langs een klimrots waren ze bezig waren, allemaal schoolkinderen, de kreten waren van ver al te horen!
Daar troffen we een Belgisch echtpaar uit Luik, foto's gemaakt wat verteld en weer verder.
Toen we in Vezelay aankwamen besloten we eerst te lunchen en daarna het stadje (klein Valkenburg) te bekijken. Nou, het lunchen duurde zeker een uur, zo druk was het.
Toen het stadje bekeken, stempel gehaald en weer verder.
Eerst berg af en daarna gestadig klimmen, bij ons noemen ze dat vals plat!
Richting Corbigny, laatste stukje pittig, hmmmmm!
Daar aangekomen moesten we uiteraard nog op zoek naar eer slaapplek. Nou dat werd een probleem! Alles was complet. In het laatste hotel waar we vroegen op een kamer, hadden ze niks, maar het vrouwtje wat er werkte zei dat we bij haar konden slapen. Zij en nog een ander vrouwtje (die ook een kamer moest hebben) en ik, in de auto en 10km verderop woonde ze. Haar man vond het allemaal heel gewoon dus wij konden daar slapen. Weer terug naar het hotel, eerst gegeten en toe naar Guipy op de fiets, het lag gelukkig op onze route.
Nadat we ons gedoucht hadden liet hij ons de hele tuin zien, een Joekel van een tuin met fruitbomen, kippen, vogeltjes, bloemen, groenten, de hele mikmak.
Het gesprek ging in het Engels, frans en hij gebruikte ook da en njet!
Dat vind ik toch wel het toppunt van gastvrijheid, niet?
Om 10 uur lagen we lekker in bed.
Gefietst: 106 km.

Xxxxx mam, en nog een fijne verjaardagsdag voor Yvonne.
Groetjes aan allemaal

• 01 Juni 2014 - 13:29

Willie En Bernadette:

Hallo Frits en Marianne,
    Aan de hand van jullie verslagen volgen we jullie en genieten van jullie camino. Hierdoor komen onze herinneringen weer boven en geven ons het gevoel dat we met jullie meerijden. Met het echte camino-gevoel dat jullie uitstralen zal wind, regen en andere iets minder prettige momenten jullie niet deren. Dus ga zo door, geniet er van, houd ons op de hoogte, bon camino en gezond weer thuis.

Bernadette en Willie

Ps. Ben vrijdag in Banneux geweest en heb speciaal voor jullie een kaars aangemaakt voor een veilige en fijne voortzetting van de camino naar het einddoel Santiago de Compostela en een gezonde thuiskomst.

• 01 Juni 2014 - 13:45

AnTon:

Hoi Frits en Marianne. Wat geweldig om allemaal te lezen. Wat een vriendelijke mensen die jullie treffen. Ligt ook een beetje aan jezelf natuurlijk ! Wie goed doet ...
    Wij wensen jullie heeeeel veel geluk onderweg.

• 01 Juni 2014 - 14:32

Mariet Van Knippenberg:

hallo lieverds

Moest even aan het kerstverhaal denken, geen plaats meer in de herberg :)
    Jullie stralen warmte uit en dat vindt zijn weerklank, zo werkt dat, ik weet daar alles van.
    Veilige etappe vandaag en dikke kus, ook van Martin xx

• 01 Juni 2014 - 17:17

Thei Wijnen:

Dat was een flinke etappe en aan de heuvels begin je "aardig" te wennen, zo lijkt het. En inderaad, die fransen zijn best aardig, maar soms duurt het wat langer dan bij andere europeanen. Deze gelukkig dus niet, want een bed hadden jullie wel verdiend. Wij hebben vandaag ook gefiets door de velumezoom
    (ook klimmen en dalen), maar we deden het wat rustiger aan (slechts 45 km :).
    Groetjes, Marianne en Thei.

• 01 Juni 2014 - 19:55

Nel:

Hallo Frits en Marianne.
    Leuk om jullie tocht te kunnen volgen met al zijn "ups en downs". Maar zo te lezen zijn de "ups" ver in de meerderheid. En wat een aardige mensen komen jullie tegen. Veel succes verder!
    Groetjes Gerrit en Nel.

• 01 Juni 2014 - 21:00

Yvonne Winthagen:

Hallo Frits en Marianne, wat een verhaal met die slaapplaats, heel bijzonder als dat inderdaad niet gastvrij is weet ik het ook niet meer. Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie blijft gaan, op deze manier moet het zeker goedkomen tot in Santiago dat kan niet missen. En nog bedankt dat jullie speciaal aan mij gedacht hebben vandaag ( jullie leuke kaartje was er ook precies op tijd) , ja ik ben nou ook een auw doos maar zo voel ik me niet hoor.
    Groetjes Yvonne Winthagen

• 02 Juni 2014 - 08:47

Mariet En Theo Hanssen:

Hallo Frits en Marianne,
    Fijn om te horen dat tot nu toe alles zo voorspoedig verloopt, en inderdaad , ik wist niet dat Fransen zo aardig kunnen zijn, de meeste mensen hebben hier een heel ander beeld van, maar zo zie je maar weer, er zijn altijd uitzonderingen. Bon voyage, en we blijven jullie volgen. P.S. hier is het nu prachtig weer. groetjes oeht het zonnige Kepel.
    Theo en Mariet

• 02 Juni 2014 - 12:42

Hans Mulders:

Hallo jullie twee,
    Mooi om te lezen.....prachtig verhaal weer.
    Fijne ervaringen, die je straks mee naar huis brengt en nooit meer vergeet.
    Ik denk dat jullie, naar mate je dichter bij Santiago komen, meer van dit soort ervaringen gaan beleven.

Groet uit een zonnig Ransdaal.

Hans

• 02 Juni 2014 - 19:27

Frits & Marianne Van Den Kerkhof:

Dank jullie wel voor alle goeie wensen. We genieten volop van de natuur en van elkaar.
    Ik probeer jullie op de hoogte houden maar het internet hier is knudde met een rietje. Ik stuur het naar Thijs en hij zet het erop. Teamwork. Haha. Heel veel groetjes van Frits en van mij