onze vriend de wind! - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu onze vriend de wind! - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

onze vriend de wind!

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

29 Mei 2014 | Frankrijk, Auxerre

hallo allemaal,

Hemelvaartsdag, je kon merken toen we van morgen rond de klok van 9 weer op de fietst stapten.
Een grote stad en het was heel rustig op straat. Voor ons was het boffen want we moesten zorgen dat we weer op de route kwamen. Het betekende weer wat extra kilometers op de teller!
Maar dank zij Mio en toch maar ff vragen aan een voorbijganger was het zo gepiept.
Jasje aan en de benen bedekt, het was vanmorgen pas 10 graden, goed geluimd weer op pad.
Na een kilometer of 15 kwamen we 2 fietsers tegen, 2 mensen uit Haelen, die al ruim 9 weken aan het fietsen waren in Spanje en Frankrijk. Was ook aan hun kleurtje te zien!!
Zij zijn tot nu toe de enige fietsers die we gezien hebben, met bepakking bedoel ik dan.
Wat ervaringen uitgewisseld en doordat er een madam achter hun stond met de auto (we stonden netjes aan de kant) die dacht dat ze niet door kon, zijn we ieder onze weg weer gegaan.
Leuk om andere mensen te spreken die ook op de fiets onderweg zijn!
Weer verder, de dorpen waren uitgestorven. Dat snap ik niet, de kinderen kunnen toch op z`n minst buiten aan het spelen zijn met mooi weer! Niet dus, spookdorpjes vond ik het.
in St. Phal konden we ff stoppen en een glas cola drinken. Het was inmiddels lekker warm geworden, dus jas uit, beenwarmers uit en de mouwen uit. Heerlijk!
De wind was nog een lekker briesje, dus het ging allemaal gesmeerd.
Na de middag kregen we wat klimmetjes en ja hoor, de wind veranderde, wind van voor en behoorlijk straf.pffffffffffff
Ons doel was Auxerre, wat we ook gehaald hebben, bij binnenkomst gelijk boodschappen gedaan bij Le clerc en ondertussen had Frits onze slaapplaats opgezocht. Een gite, 1 km verder.
We hebben een kamer voor ons alleen (volgens mij zijn er weinig andere gasten) en zij mochten een stempel zetten in ons pelgrimspaspoort.
Nadat we ons hadden opgefrist zijn de naar het centrum gelopen, een hele mooie oude stad.
Een kebab schotel met een desperado biertje en weer terug naar de kamer.
Het was al met al een mooie dag.
gefietst 87 km.

• 29 Mei 2014 - 21:42

Thei Wijnen:

Wij waren al bang dat jullie veel regen, net als wij hier :( zouden hebben, maar dat valt dus mee. Zo te horen valt het mee- ook na een paar dagen fietsen... Toch goed geoefend! Succes morgen.
    P.S. de datum van jullie verslag blijft maar op 1 jan. 1970 staan. Dan hebben jullie nog heel lang tot de geplande terugkeer ergens in juni 2014 !!!

• 29 Mei 2014 - 23:51

Dannywilbers:

Lieverds, hopelijk is de kebab gezakt, de cola doet de rest. diepe bewondering!!!! Vette chapeau. En schitterend om jullie te volgen.
    Zijn ooit gearriveerd bij de poort van santiago de Compostela mét stok, maar hadden de auto 2 kilometers verder geparkeerd....
    Lief zijn voor elkaar en in geval van nood haal ik jullie op...
    Xxx Danny

• 30 Mei 2014 - 00:01

Annie En Gerard:

Hoi Marianne en Frits,
    Fijn dat alles goed gaat.
    Een keer de wind tegen komt altijd ook weer een de keer de wind mee.
    Geniet van de omgeven en we denken aan jullie.
    Vanavond naar een concert geweest van de beide orkesten van Thorn en kunnen genieten van mooie muziek.
    Bedenk maar morgen onder het fietsen dat muziek maken echt ontspant en laat jullie dat energie geven.

Veel sterkte de komende dagen.

Annie en Gerard Hanssen

• 30 Mei 2014 - 12:43

Hans Mulders:

HEMELVAARTSDAG.....op weg naar Santiago.....mooier kan eigenlijk niet!
    REGENwater of WIJwater....alle twee water...alleen teveel is teveel.
    De weersverwachting ziet er voor de komende dagen in elk geval beter uit!

Als ik het mag vragen....vertel ons a.u.b. dagelijks hoeveel kilometer jullie reden en waar je stopplaats uiteindelijk is.
    Er "wordt een mogelijkheid bij "reisdetails" geboden.

Veelsteun vanuit Ransdaal

• 30 Mei 2014 - 19:21

Leen En Jo:

Hallo Fietsers,

Al bijna een week voorbij! Dus al zo,n 600 tot 700 km er op zitten. We lezen dat het af en toe afzien is door de wind, maar hoe verder naar het zuiden hoe beter het weer altijd, moet je maar denken. Dat de dorpjes hier overdag allemaal uitgestorven lijken, hebben wij ook in het verleden ook al vaker meegemaakt. Daar is dus nog geen verandering in gekomen. Zitten de oudjes ook op een stoel voor de voordeur?
    Veel succes en hopelijk goed fietsweer in het komende weekend!