Rocamadour - Reisverslag uit Orval, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Rocamadour - Reisverslag uit Orval, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Rocamadour

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

05 Juni 2014 | Frankrijk, Orval

We zijn nu in Rocamadour, we wilden verder komen maar aangezien we vannacht een erge slechte nachtrust hebben gehad, hebben we besloten maar hier te blijven overnachten.
Vanmorgen zijn we in een stralende zonneschijn (18 graden) vertrokken. Eerst de hele stad Brive door richting Cosnac. Het leuke van Cosnac is dat we moesten klimmen voor 6 km en tussen de 7 en 10%. Je kunt je wel voorstellen dat onze spieren toen heel warm waren.
Eigenlijk ging het de hele dag zo door. Net voor Turenne kregen we eerst een afdaling van 8% (we weten inmiddels dat dit moet gebeuren met de handremmen aangetrokken, de wegen zijn echt slecht) en daarna een klim van 1 km, 8-9%. Het laatste stukje was nog erger dan e Eyserbosweg!!!
Eenmaal boven, een alleraardigst stadje, een pleintje helemaal opgeknapt en terrasjes, een o zo mooi dorpje, staat bij mij genoteerd om weer eens terug te gaan (camper :) ) maar nadat we bij de Marie een stempel hadden gehaald, waren we er ook zo uit.
We zaten in de Dordogne streek.
Toen onze Thijs 1 jaar was zijn we daar op vakantie geweest. Het is een prachtige streek. Als je er door heen fietst realiseer je je pas hoe ontzettend mooi de landen rondom je heen zijn!!
De natuur is werkelijk schitterend, ondanks de klimmen,. Je kunt zo bezig zijn met je gedachten en toch genieten van al dat moois!
Ik ben er nu wel achter dat dit zo heeft moeten zijn, deze fietstocht direct na het overlijden van ons mam. Dus Gerard, als je geen muziek bij de hand hebt, is dit ook een hele mooie uitlaatklep!!
Goed, Na het mooie stadje Turenne volgde Martel, ook een aanrader, we hebben daar in een mooi parkje lekker geluncht(Hans, echt wel weer met cola!) en weer verder richting Rocamadour.
Door het dorpje St. Sozy richting de rivier de Dordogne. Door de notenboomgaarden, je ruikt het echt wel!, verder naar Rocamadour.
Nadat we weer een klim van 2 km hadden, percentage 7%, had ik het gehad.
We besloten in Rocamadour te blijven, een hotelletje hadden we gauw gevonden.
Toen naar boven naar de kerk voor een stempel en de zwarte madonna. In totaal 216 treden, maar die hebben wij niet allemaal gehad. Onze benen vonden het welletjes.
Na een terrasje rond 18.00 uur, met gezellig appen met onze kids, lekker gegeten en terug naar ons hotel.
Morgen gaat de reis weer verder richting Cahors of verder, we zien wel.
We vinden het trouwens geweldig leuk om de reacties van jullie te lezen, het doet ons goed dat er zoveel mensen ons volgen. En Danny, met de knieën van Frits gaat het prima en de keuntjes hebben nergens last van dank zij de billen crème!
Mariet, sterkte! je weet jullie zijn in onze gedachten.
Dat was het weer voor vandaag, nu nog proberen door te sturen met enige foto`s.
Heel veel lieve groeten van ons.
gefietst; 65 km.