Oloron Sainte Marie - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Oloron Sainte Marie - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Oloron Sainte Marie

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

09 Juni 2014 | Frankrijk, Maubourguet

Trots!

Bonsoir lieve mensen thuis en in de vakantielanden.

Trots, daar begin ik mee, dat zijn Frits en ik dat we al zo ver zijn gekomen.
Nog maar 940 km moeten fietsten.
We zijn nu aangekomen in Oloron Sainte Marie aan de voet van de Pyreneeën. Het weer was vandaag lekker, bewolkt dus niet zo warm.
Toen we net voor Nay bij de super U waren, Frits was binnen boodschappen aan het halen, zag ik ineens de bergen met sneeuw erop. wohw!!
Vlug het fototoestel gepakt en natuurlijk vastgelegd, ik heb trouwens met 1 accu 17 dagen foto`s geknipt en het toestel staat de hele dag aan, niet gek he.
Rond half 5 waren we in hotel Paix, tegenover het station in Oloron.
Nadat we de gebruikelijke dingen gedaan hadden (douchen, wassen en ff uitrusten) vonden we dat we wel een pilsje hadden verdiend.
Nou, de stad is niet groot, maar bijna alles was dicht. Zo moesten we bijna 3 kwartier lopen voordat we bij een bar kwamen die open was. Nadat we 2 pilsjes hadden gedronken, weer verder zoeken naar een restaurantje of iets dergelijks. Niks te vinden, alles was gesloten.
Wij weer terug naar het hotel, waar overigens geen restaurant bij is, gevraagd, bij de kathedraal was wel een restaurant en hij dacht dat het wel open was! Paraplu geleend, want het regende best aardig, en op weg. Bijna een kilometer moesten we lopen. We kwamen langs een tankstation waar ze alles naar binnen aan het halen waren want het was 8 uur. Nou, we hebben het zekere maar voor het onzekere genomen en daar binnen sandwiches, een tonijnsalade en een fles rode wijn gekocht en weer terug naar onze kamer.
Ons toetje bestond uit kaas en worst! Heeft allemaal lekker gesmaakt.
Morgen is onze rustdag, lekker uitslapen en de stad een beetje verkennen en lekker niksen.
Woensdag op de fiets naar St. Jean -Pied- de- Porten dan de pas.
Gefietst hebben we vandaag: 95 km.

• 10 Juni 2014 - 17:18

Yvonne Winthagen:

Trots dat mogen jullie zeer zeker zijn en met recht. Het is toch super waar jullie mee bezig zijn. En jullie kunnen nu inderdaad gaan aftellen. En geniet vooral van jullie welverdiende dagje rust.
    Leuk trouwens al die verhalen over de logeerpartijen bij de gewone mensen thuis, zo kunnen we echt meeleven.

Heel veel groetjes van George en Yvonne en het ga jullie goed verder

• 10 Juni 2014 - 17:19

Mariet, Jacksonville Florida:

Trots...dat mogen jullie zeker zijn want het is een klasse prestatie....mooie foto's !!!! Geniet lekker van jullie rustdag...dikke knuf...Mariet en Martin xx

• 10 Juni 2014 - 22:43

Ger En Thea Lenssen:

Hoi Marianne en Frits,

Geweldig dat jullie de Pyreneeën in zicht hebben. Morgen naar St. Jean Pied de Port toe. Mooi dat het volgens mij allemaal zo soepel gaat. (vlg. jullie berichtjes) Neem de tijd om hier eens over de citadel te wandelen. Hier liggen veel mooie albergues. Ook het informatiecentrum voor de Camino Frances ligt hier. Willen jullie nog wat informatie hebben voor de route moet je hier beslist aan gaan. Verder wensen wij jullie veel kracht toe voor de klim naar Roncevalles. Geniet van jullie weg, maar kijk goed uit. Er zitten venijnige afdalingen in. Buen Camino

Ger en Thea van oppe Ruiver.

• 10 Juni 2014 - 23:55

Mia Reijnders:

We hebben nu pas jullie reisverslagen ontdekt.
    Geweldig dat jullie al zo ver gekomen zijn en Frankrijk al bijna achter de rug hebben.
    Op naar de Spaanse route! Veel succes en geniet van deze geweldige tocht.
    Groetjes,
    Hub en Mia Reijnders

• 13 Juni 2014 - 00:38

Hans Mulders:

dar ben ik weer...
    Geweldig zo ver in zo een korte tijd!
    Ik vraag me werkelijk af hoe ver we nu waren als ik daadwerkelijk meegefietst zou zijn (ha,ha).
    Jullie weten dat Chris en ik recent nog met de camper op dezelfde plek richting Spanje reden en Maianne, het is waar...plotseling zie je dan die sneeuw op de uitlopers van de Pyreneeën....en dat is toch zo mooi!
    Geniet van jullie rustdag en tot....het volgende verslag zal ik aar zeggen.

Groet Hans.