voelt aan als de Ardennen! - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu voelt aan als de Ardennen! - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

voelt aan als de Ardennen!

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

02 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Priest-la-Feuille

Hallo lieve mensen,

Vanavond heb ik het gevoel dat dit gaat lukken!!!!
Vanmorgen mochten we van ons allebei even iets langer blijven liggen. De 132 km van gisteren zaten toch nog een beetje in onze benen.
Maar goed, we hadden deze morgen een goed ontbijt met een groot glas vers uitgeperst sinaasappelsap erbij.
Rond half 10 togen we op weg. inderdaad een dikke drie kwartier later dan normaal. Moet toch kunnen niet?
Toen we door centre ville van Le Chatre kwamen hebben we maar eerst een stempel gehaald bij het Hotel de Ville. De kathedraal was namelijk gesloten(?).
Nou onze route bestond vandaag uit een herhaling van de Ardennen, alleen de wegen waren beter.
We hebben heel wat klimmetjes gehad en ook afdalingen.
We kwamen direct al in Sarzay waar een mooi oud kasteel stond te wachten voor op de foto vast gelegd te worden. Dat dus gedaan.
Nu kwamen we wel dingen tegen waar we hadden kunnen overnachten, maar gisteren konden we niks vinden.
Nu we richting zuiden rijden, zijn er al meer.
Toen we bijna in Cluis waren kregen we een hele lange afdaling, heerlijk, maar het leuke was, dat we direct na een bocht een steile klim kregen. Ik had natuurlijk de versnelling veel te hoog staan, dus ik stond gelijk stil! Frits kon het nog allemaal geregeld krijgen, hij is de klim op gefietst en ik heb het laatste stukje maar gelopen. De eerste keer trouwens.
Eenmaal in het dorp, maar eerst even gepauzeerd met een kop warme chocomel (je ziet Thijs dat pap toch wel naar je luistert, hihi). Koffie drinken we onderweg niet, Frits `smorgens en `s avonds en ik bijna geen.
Het fijne van Frankrijk is de natuur, flora en fauna, de geur, de geluiden. De acaciabomen staan nog in bloei dus ze ruiken heerlijk, samen met de veldbloemen.
We zien heel veel buizerds, valkjes en op de grond schieten de hagedisjes weg.
Op weg naar Crozand vonden we na weer eens een hele steile klim, het bordje met de kilometers naar Santiago op 1651 km. We hebben dus nog wat te gaan.
In Crozand hebben we tegenover de kerk op een bankje geluncht. Je bent zo gauw tevreden met wat je te eten krijgt, iedere dag stokbrood met worst en kaas en cola. Maar we genieten er iedere keer weer van!
In La Souterraine stond Frits op de plattegrond te kijken waar de Tourist Information was en ik liep de kathedraal naar binnen voor een stempel, kwamen er 2 motorrijders bij Frits staan. Zij waren dus per motor op weg via zoveel mogelijk oude pelgrimswegen naar Santiago.
Weer even gezellig gekletst en wij op weg naar de T.I.
Daar reserveerden zij ons een overnachtingsadres in St. Priest-la-Feuille, 5 km verderop.
We zitten nu dus in een soort tuinhuis, waar ze 4 kamers in hebben gemaakt en waar wij er 1 van hebben. Diner, overnachten en ontbijt voor een prikje! Lang leven de mensen die hun huis openstellen voor pelgrims.
Frits zit lekker binnen op bed te lezen en ik zit buiten (anders heb ik geen internet). de vogels fluiten nog om me heen en de krekels sjierpen dat het een lieve lust is.
Dus mensen, wij genieten volop.
Hopelijk tot morgen.
Gefietst: 85 km
We zitten nu tegen de 1000 km aan, die halen we morgen
Lieve groetjes van ons 2tjes

• 02 Juni 2014 - 22:19

Miets Willems:

Marianne en Frits, het doet zo goed om jullie belevenissen te lezen. Het is net of we mee fietsen. Dat berg op en af komt ons zo bekend voor, ook de leuke ontmoetingen. Jullie gaan als een speer zeg. Heerlijk toch. Fiets ze nog.
    Groet uit Kessel They en Miets

• 02 Juni 2014 - 22:35

Luciënne:

Hey jullie tweetjes,
    wat heerlijk om jullie verhaaltjes te lezen. Super dat alles zo goed verloopt en dat jullie onderweg zoveel moois meemaken!

Lieve groet Luciënne

• 03 Juni 2014 - 07:50

Erna:

Hallo,
    zo al bijna 1000 km, super.
    En wat een lieve mensen allemaal onderweg. St- Jaques wordt een heel begrip :) :) .
    Fijn dat het allemaal goed gaat en leuk om jullie verslagen te lezen.
    Groetjes Erna

• 03 Juni 2014 - 08:11

Mariet Hanssen:

Hallo Marianne en Frits, ik lees met veel plezier jullie reisverslag, is prettig te lezen, je vertelt het op een leuke en herkenbare wijze, chapeau Marianne, is misschien iets om schrijfster te worden? Verder nog een voorspoedige tocht, en tot de volgende keer.
    groetjes,
    Mariet en Theo

• 03 Juni 2014 - 11:58

Ger En Thea Lenssen:

Hoi Marianne en Frits,

Nou, het schiet al lekker op. Jullie gaan als een TGV, geweldig. Al die toevalligheden onderweg! Zijn het wel toevalligheden, of heeft Jacques de Compostelle jullie ...... Dit herken ik maar al te goed. Zelf heb ik vorig jaar op mijn lange tocht te voet ook genoten van deze toevalligheden. (www.ongerwaeg.nl )
    Maar geniet van al die mooie ervaringen die jullie op je weg tegenkomen. De weg is het doel, niet Santiago zoals veel pelgrims zeggen. We wensen jullie nog heel veel mooie ontmoetingen en fietsdagen.

Bon route
    Buen Camino

Ger en Thea van oppe Ruiver.

• 03 Juni 2014 - 16:55

Hans Mulders:

stokbrood met worst, kaas en cola?
    Zeg dat maar niet hardop tegen die Fransoozen.....want dan krijgen jullie waarschijnlijk geen overnachtingsplek meer (ha,ha)!
    De suiker in de cola doet in elk geval wat je ervan mag verwachten.....goede brandstof!
    Het gaat voorspoedig lees ik. 1651 kilometer...dat is een derde van de totale afstand (2500 kilometer).
    De natuur biedt jullie voldoende afwisseling lees ik.

Groet Hans.

• 03 Juni 2014 - 20:25

Mayke:

Hoi Marianne en Frits, de eerste 1000 km zit er al haast op. Knap hoor. Leuk dat jullie ook zo'n enthousiaste mensen ontmoeten onderweg en vooral de gastvrijheid van de plaatselijke bevolking. Geniet maar lekker en wij genieten van het dagelijks verslag. PS nog geen zadelpijn???????????
    Groetjes Leon en Mayke

• 03 Juni 2014 - 20:51

Wiel En Yvonne Pakbier:

Het is goed om te lezen dat het goed gaat met jullie. Het tempo zit er goed in en jullie gaan de zon en warmte tegemoet. Dat geeft vertrouwen en energie om de reis te voort te zetten. Geniet van de kleine dagelijkse dingen en verder een goed vervolg van jullie pelgrimage.
    Bon camino!

groeten Yvonne en Wiel

• 04 Juni 2014 - 09:01

Martine:

zooo, Frits en Marianne, al bijna 1000 km gefietst!! petje af hoor ik doe het jullie niet na!!
    geweldig dat we zo jullie verhalen kunnen lezen... geniet van elkaar en de natuur!
    en veel succes met de volgende 1000 km!!

• 04 Juni 2014 - 12:56

Monique En Frans:

Hoi Frits en Marianne,
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen in verhaal en op de kaart. Jullie verhaal is zeer positief en natuurlijk gaan jullie Santiago halen, geen moment aan getwijfeld.
    Heel veel succes samen en geniet van de reis. Wij zullen jullie ook vanuit Italië volgen.
    Gr. Frans en Monique

• 05 Juni 2014 - 11:28

Monique & André:

Hallo lieve Frits en Marianne,
    wij volgen jullie fietsavontuur op de voet! Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.
    En jullie zijn al zo ver!!! Chapeau!!
    Uit jullie verslagen is ook duidelijk te lezen dat jullie met volle teugen genieten van deze pelgrimstocht.
    En wat fijn dat jullie overal zo hartelijk worden ontvangen.
    Maar dat verbaast me eigenlijk niet. Wie goed doet, die goed ontmoet. Toch?!
    Geniet van jullie reis en nog veel veilige kilometers erbij wensen jullie

Monique en André

Lieve groetjes!

• 06 Juni 2014 - 07:35

Gerrie En Wiel Berden:

Marianne en Frits,
    zojuist jullie verslagen en foto's gezien. Alle bewondering voor jullie reis.Wij hebben dezelfde fietsen, maar zien ons dit niet klaarspelen. Op dit moment zitten we, samen met Joep en Annemiek, in de USA, op ronreis, ook op 4 wiel, maar dan anders.in een auto! We gaan jullie vanaf nu volgen. We wensen jullie veel goede kilometers toe met de wind in de rug en zo veel mogelijk bergaf.
    Goede reis!
    Gerrie, Wiel, Annemiek en Joep