Gite Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Gite Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Gite Lectoure

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

07 Juni 2014 | Frankrijk, Lectoure

Hallo allemaal,

Weer een dag verder. Vanmorgen, ik moet nog even vertellen over onze gastvrouw van afgelopen nacht, zo ook voor ons koken. Ze had gerookte zalm, salade en fruit. Of we misschien ook pasta erbij wilden hebben. Ik natuurlijk aan het twijfelen, mag ik dat wel vragen? Maar ja, wij moeten het per slot van rekening allemaal fietsen. Dus ik zei: " als het kan graag". We kregen er dus spaghetti met tomatensaus erbij. Smaakte wel heel erg lekker. Zalm met citroensap, toen spaghetti, toen dat op was, salade en daarna vers fruit.Ze verontschuldigde zich dat ze geen wijn of bier had. Maar dat vonden we natuurlijk niet erg.
Na het eten naar bed en aangezien ik het verslag al getypt had op de computer van madam hoefde ik niks meer te doen.
Even wat gelezen en daarna slapen. Frits slaapt al boven z`n e-reader!!
Tegen 8 uur ontbijt, afgerekend en de fietsen ingepakt, ze wees ons de weg, rechts, links, rechts, langs de kerk waar 1 keer in de 2 maanden op zaterdag een mis is, en wij op weg naar Moisac.
Dit was ongeveer 35 km verderop, en het meeste gedeelte was glooiend. Net voor Moisac werd het vlak. In het mooie stadje, waar een abdij klooster is wat opgenomen is op de lijst van werelderfgoed Unesco,en kop koffie/chocolade met wat gebak genuttigd. De chocolademelk was zoals je een reep chocolade doet smelten in een pannetje met een paar druppeltjes melk erbij.
Ik heb daarna een paar flinke slokken water moeten drinken om het weg te spoelen.
Maar goed, de route daarna ging de volgende 15 km vrij vlak, langs een kanaal en de Tarn.
Daarna de Garonne over en toen begon het weer. Klimmetje op en klimmetje af.
En in deze temperatuur (30 graden) merk je dat wel!
Rond 16.00 uur kwamen we in Lectoure aan, een klein stadje, maar wel heel gezellig.
Pinksterweekend, we merkten het, moeilijk aan een kamer te komen. Uiteindelijk zijn we gestrand bij een Gite in de hoofdstraat.
Hoog smal pand, een voordeur met een kamer ernaast, onze fietsen in de gang, schoenen van de wandelaars in de gang en we slapen op een kamer met 3 stapelbedden, waarvan een bed beslapen wordt door een wandelaar en dan een stapelbed met Frits en mijzelf.
Dus ben benieuwd hoe we slapen, maar de mensen zijn reuze vriendelijk allemaal. De was is al in de machine geweest en in de droger, dus morgen kunnen we weer fris op pad.
Zo, dat was het, ik ga nu lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
xxx Frits en Marianne

• 07 Juni 2014 - 21:54

Marianne:

Gefietst: 86 km.

• 07 Juni 2014 - 22:23

Miets:

Marianne en Frits, wij hebben ook in Lectoure geslapen in een heel duur hotel met zwembad. Hotel de Bastard op de Rue Lagrange. Voor te zwemmen was het te koud. Was die dag niets anders te krijgen dus we moesten wel. Zo net is een mevrouw uit Meijel nog hier geweest voor info over de fietstocht. Zij zou zo graag naar Santiago willen maar kan geen fietsmaatje vinden. Ze is 72 jaar en heel actief. Haar man is 77 en die durft het niet aan. Ook gezien het feit dat ze alleen Meijels Nederlands kennen en geen andere taal.
    Jullie gaan erg goed. Voor ons was het toen de 15e fietsdag.
    Ik weet niet hoever jullie morgen willen fietsen wij zijn toen tot Manbourget gekomen 100 km verder is dit en hebben geslapen bij Henri en Clotilde Darricau op de Rue Marechal Joffre nr 132. al wat oudere mensen die dit pelgrimshotel runnen met ontbijt en avondeten voor € 35,- en mevrouw had ook nog voor ons gewassen. We lagen wel met 5 op een kamer, geen stapelbedden. Maar zo gastvrij.
    groet They en Miets

• 08 Juni 2014 - 13:11

Mariet Hanssen:

Hoi Frits en Marianne, fijn te horen dat het nog steeds goed vooruit gaat, heel veel succes nog.
    Vandaag is het hier ontzettend benauwd in Panningen.
    Hopelijk hebben jullie beter fiets weer.
    groetjes,
    Theo en Mariet

• 08 Juni 2014 - 18:56

Marianne:

Hoi They en Miets, we zijn inderdaad ook bij hotel Bastaard geweest, maar wij hebben dus het geluk gehad dat het hotel vol was. De gites waarin we geslapen hebben was best oké. We zijn nu idd in Maurbourguet in hotel L'hotel De France. Temperatuur is 35°. Dit is onze 16e dag.
    Groetjes Frits en Marianne

• 09 Juni 2014 - 07:27

Constance:

Lieve Frits en Marianne, Van Joris en Marieke heb ik de link gekregen naar jullie reis. Vol bewondering lees ik jullie dagelijkse verslag. Boudewijn en ik wensen jullie een inspirerend vervolg van deze tour met zo veel mooie mensen en gebeurtenissen.

• 10 Juni 2014 - 08:08

Hans Mulders:

Drie stapelbedden....drie gasten!
    dan had ik ook de luxe van een eigen stapelbed voor mezelf willen hebben (ha,ha!).
    Jullie komen dichter bij het doel en waarschijnlijk zijn er vanaf nu ook meer pelgrim-overnachtingsplekken te vinden.
    Dus vaker stapelbedden en met anderen een kamer delen.
    Hopelijk zijn er weinig snurkers op jullie pad!....of snurken jullie zelf?
    Tot...jullie volgende verslag ....goede reis!

Hans.