Midi Pyrinee - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Midi Pyrinee - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Midi Pyrinee

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

06 Juni 2014 | Frankrijk, Cahors

Vanmorgen zijn we al vroeg vertrokken, om 8.15 uur.
Het weer was heerlijk, dus zonder jas. De 1e 20 km waren pittig, zei Frits, nou dat waren ze ook. Er waaide een harde wind, recht in ons gezicht, volgens Frits windkracht 6 of 7.
Maar goed dat we gistermiddag niets meer hebben gefietst.!
Na een uur en een kwartier was ons gemiddelde 10 km!
Zo hebben we eigenlijk de hele morgen gefietst. Om 11 uur was het tijd voor koffie, we hadden voor het ontbijt alleen maar water gehad met de gebruikelijke boterhammen.
In Labastide was een leuk terras, dus de fietsen aan de kant en voor Frits een koffie en voor mij een warme chocomelk. Daarbij nog een heerlijke Brusselse wafel met heel veel poedersuiker. Het ging er allemaal heel goed in.
Temperatuur: 30 °.
Na Labastide was het redelijk vlak, we hebben een stuk langs de Lot gefietst, maar op een gegeven moment moesten we naar boven. Dus weer klimmen, het voordeel was dat we tussen de bomen fietsten, dus de wind was wat minder.
Rond 13.15 uur kwamen we in Cahors aan, een terrasje gezocht en een heerlijke salade gegeten. Toen ik de flessen wilde vullen met water nam de uitbater (vr.) de flessen over en vulde ze met water en ijsblokjes erin. Heerlijk.
Toen weer verder en toen we halverwege de gehele route: Ubachsberg/Santiago hebben we ff in de schaduw gestopt en gevierd met een warme mars. Prompt stopt er een bestelauto om te vragen of we hulp nodig hadden. Het was ook erg warm en midden op de dag.
In Castelnau is een kathedraal, dan denken we gelijk aan een stempel halen, wat ons niet gelukt was in Cahors, dus maar gelijk naar het Tourist Information, alwaar ons een hele vriendelijke juffrouw te woord stond.
Gelijk maar gevraagd naar overnachtingsmogelijkheden, maar dat kon wel eens een probleem worden, het is nl. Pinksterweekend;
Maar na een paar telefoontjes had ze iemand aan de lijn die een kamer voor ons had. We moesten maar even wachten dan kwam ze naar ons toe.
Zo gezegd, zo gedaan! Even later kwam er een Engelse mevrouw, zij zou wel voor ons uit rijden, het was een kleine 4 km rijden. Dus wij er met de fiets achter aan.
We kwamen bij een alleraardigst huisje, midden op het platteland, 2 honden, en een geweldige kamer.
Ze heeft de was al in de wasmachine gedaan voor ons, ik mag haar computer lenen en nu is ze een diner voor ons aan het koken. Volgens mij heeft St.Jacques hier een vinger in de pap gehad :).
Foto's komen nog, kan ik nu niet versturen.
Iedereen die op vakantie gaat, een hele fijne vakantie en tot ziens.
Gefietst: 97 km.

• 07 Juni 2014 - 07:37

Paul En Tiny:

goeie morgen wat goed van jullie
    en op de helft ik doe het jullie niet na
    op naar de volgende helft
    heel veel succes van uit het zonnige neer

• 07 Juni 2014 - 08:37

Bert Bos:

Grote klasse wat jullie in zo'n korte tijd presteren. En het mooiste van alles is, dat jullie al over de helft heen zijn. Volgens mijn GPS-berekening zelfs veel verder. Ik kom uit op 1426 km afgelegde afstand en nog 980 km te gaan. Of nemen jullie een omweg vanwege de bergen?

• 07 Juni 2014 - 10:09

Theo En Mariet:

goede morgen Marianne en Frits, wat een prestatie, heel erg goed zeg, hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan, maar met alle fijne mensen die jullie al ontmoet hebben en zeker nog zullen ontmoeten gaat dit lukken.
    Fijn Pinksterweekend ook voor jullie, het is hier in Panningen ook heel erg warm, verwachten vandaag 30 graden !
    Bon voyage en au revoir. Theo en Mariet

• 07 Juni 2014 - 10:19

Annie En Huub :

Hallo sportmensen van Ubachsberg ,op de fiets .Zoals ik lees, hebben jullie nu de helft erop zitten.Een hele prestatie,en ik begrijp nog gezond ,en wel. De route tot nu toe, is volgens jullie erg wisselend geweest,maar jullie zijn doordouwers ,en laten je niet kennen.Veel sterkte ,en plezier,in het vervolgen van de tour.

• 07 Juni 2014 - 12:40

Mayke Hanssen:

Hallo uit het zonnige Tegelen. Elke dag weer een verrassing of er wat je lezen valt van de Kerkhofjes. Wat fijn dat jullie overal zo"n aardige mensen getroffen hebben en dat jullie nog steeds goed terecht zijn gekomen mbt een slaapplaats. De helft zit er op. Klasse!!!Ben blij dat alles goed verloopt,ondanks regen,wind en zon. Heel veel fietsplezier en een fijn Pinksterweekend.
    Groetjes Leon en Mayke.

• 07 Juni 2014 - 13:23

Mariet En Martin Hanssen:

Goedemiddag Pelgrim fietsers. Het is een genoegen om iedere keer het verslag van jullie te lezen.
    Ook de reacties van de thuisblijvers zijn leuk om te lezen. Dit hoort erbij. Klasse. De techniek staat voor niets. Iedereen kan nu jullie volgen en controleren waar jullie fietsen. Als jullie de tocht in zijn geheel hebben afgelegd dan hebben jullie niet alleen gefietst, door weer en wind bergop en bergaf, maar ook een boek erbij geschreven. Ook dit is Klasse.
    Het zal nu voor jullie een peulenschil zijn om over de Pyreneeën te fietsen met zo’n kilometers achter de rug en jullie einddoel steeds dichter bij komt.

Wij wensen jullie nog veel goed weer met weinig wind en met veel zon.
    Groetjes vanuit het zeer warme Baexem Mariet en Martin

• 07 Juni 2014 - 14:33

Mariet Van Knippenberg, Jacksonville Florida:

Ik moest erg lachen, ik vertel Martin elke keer wat jullie schrijven en gisteren kwam hij er ineens achter dat met op de bike ik de fiets bedoelde, hij dacht de hele tijd aan een motor dus zijn mond viel open.
    Hier is het bloedheet, 35 plus en ik heb een gebroken nacht achter de rug, Ravyn bleef slapen en die kwebbelede dat het lieve lust was, slapen ho maar
    Geniet van jullie Pinksterweekend op de fiets en op naar de andere helft, nu is het aftellen !!! dikke knuf, ook van Ravyn xxx

• 07 Juni 2014 - 17:08

Door Elly Tiny:

ha fietshelden
    we hebben de laatste werkjes in kessel gedaan vandaag
    we wensen jullie nog veel fietsplezier

groetjes door,elly.tiny

• 07 Juni 2014 - 18:04

Marianne:

Hallo lieve mensen,
    Het doet ons zo goed om al de lieve reacties te lezen. We doen ons best maar doordat het hier zo ontzettend mooi is, gaat het vanzelf (en met een beetje veel kracht van de benen).

• 10 Juni 2014 - 07:57

Hans Mulders:

Wat later dan gewoonlijk!
    Toch nog even reageren.....Over de helft zijn jullie....wauwwwww!
    Veel klimmen, dat wel....en dan komen de Pyreneeën er nog aan!
    Heel veel sterkte Marianne en Frits.
    PS: Moeten jullie in Frankrijk ook nog Engels praten!