Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Frits & Marianne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Nevers

Blijf op de hoogte en volg Frits & Marianne

31 Mei 2014 | Frankrijk, Nevers

wekker gezet om 7.45 uur. ons gewassen en aangetrokken en geloof maar niet dat we zonder ontbijt de deur uitkwamen!
Angelica had alles al klaar staan na het ontbijt vroeg Frits wat we hun schuldig waren, ze werden bijna kwaad, dat kwam nicht in frage, wij waren hun gasten geweest.
Ja, wat toen, Frank liep naar buiten, kwam terug en zei, alleen met goud of diamanten mochten we betalen, maar laat ons dat nu net niet bij ons hebben.
Ze vroegen wel een foto van als we aan zijn gekomen in Santiago.
Uiteraard krijgen ze die met nog een pakketje erbij.
Deze mensen wonen in de Rue de Saint Jacques de Compostella in Guipy, nr. 8.. Het heeft zo moeten zijn, St. Jacques??
Na een aller hartelijkst afscheid weer op weg.
We hebben gezegd tot Nevers en dan de rest van de dag vrij van fietsen.
Rustig ritje, bergje op bergje af tot Nevers. Om 13.00 uur waren we er.
Hotelletje gezocht, we kijken altijd eerst de kamers die achter in het boekje staan, gevonden en alweer alleraardige mensen. Ik mocht de waslijn gebruiken, ze bracht me nog een teiltje voor de was. `s Avonds voordat we gingen eten probeerde ik het internet op het tablet, het werkte niet.
De Madam kwam ons net koffie brengen van het huis, hoorde dat het niet lukte, moest ik met haar mee naar de ontbijtkamer, daar kreeg ik hun inloggegevens voor de wifi en ik kon altijd daar gaan zitten.
St. Jacques??
~s middags zijn we Nevers gaan bezichtigen Kwamen we bij een denkelijk Libanese bruiloft uit. Een hoop volk, en een lawaai!!!!!!!! Niet normaal, alsof het oudjaarsnacht was, zo knalde het.
Toen we later op een terrasje zaten kwamen die zelfde mensen luid toeterend door de stad heen gereden.
We kregen een tip waar we konden gaan eten, het was een Baskisch restaurant, bijna aan de overkant van de straat, heerlijk gegeten
Morgen gaan we weer verder, we zien wel hoever we komen.
Gefietst: 58 km.

• 03 Juni 2014 - 16:39

Hans Mulders:

en alweer 58 kilometer verder.....
    en alweer een mooi verhaal.....
    Ja, zo had ik me dat ook ongeveer voorgesteld!
    Wat zal de reis jullie nog allemaal brengen?